söndag 21 oktober 2007

2006 Casillero del Diablo Carmenère

Inte mycket viner den här helgen. Men efter go-kart körning med arbetskamrater och litet mat efteråt öppnade sig ett tillfälle. Crepes skulle vi få och jag letade efter något lättare men det var Casillero del Diablo Carmenèren som jag fastnade för. Carmenère har gått hem tidigare men det är Torres som gjort dom bästa i min smak hittils. Tur var det väl att jag inte hade några bourgogner hemma. Värden håller nämligen fortfarande bojkotten mot franska viner sen atomprovbombningarna vid liv. Utan några större analyser eller anteckningar så var vinet mycket fruktigt med svarta vinbär, lakrits och fatvanilj. Lättdrucket och fruktig som passade till crepesen och till att sitta och prata med efteråt. Efter en lugn vinhelg så ser jag fram emot en provning nästa helg.


2006 Casillero del Diablo Carmenère (70kr)

Inga kommentarer: